28 Ocak 2009 Çarşamba

Hayat Nedir?

Hayat,

1-
doğumdan sonra gelen ve istek dışı çalışan bir güç metabolizması

2-
masumiyeti her geçen gün sömüren ve ömrüne ömür katan bir olgu

3-
kış günü , soğuktan titreyerek başka bir hayalin peşinden koşma durumu

4-
kendi varlığını reddedip başka vücutlara boyun eğme hali

5-
mısra yazarak ve ya kısa öyküler yaratarak kendi gerçeklerinden kaçan kişilerin gereksiz bulduğu, zaman boyutunun içinde eriyen her şey

6-
uzakları arama isteği ile bunu başaramamanın yıkıntısı

7-
ölmek üzere olan bir hayvanın hayalinde bile canlandıramayacağı bir sis perdesi,sırlar kapısı

8-
musikinin ritmini yakalayıp içinde usulca kaybolmak, bir notanın şeklini almak

9-
rüyaları gerçek sanıp gecenin bir vakti karabasan iddiasıyla başkalarını aldanışlarından etmek

10-
yalan söyleyerek geçen zamanların doğru yaşananlara nazaran daha geçerli sayıldığı bir ölçü birimi

11-
bireylerini toplama kamplarına kapatıp ateşe veren bir türün yakasından düşmemek için elinden geleni yaptığı gereksiz çabanın amacı

12-
korkular sonucu doğan metafiziğin yarattığına inanılan dünyada geçen insan yaşamı süresi
(kimileri bunun bir süre değil bir hareket bütünü olduğunu iddia ediyor)

13-
beyaz kar tanelerinin bir şairin kollarına gözü kapalı kendini bırakması

14-

“13. nota söyleniş”

ey kar tanesi!
ey beyaz!
nasıl oldu da göklerden
huzurun anavatanından
kaçıp bana , karanlığa attın
kendini...
aşkın içinde barındırdığı şehvet kurbanı
zavallı beyaz!
sonsuz sevi
acı mısra...
sen erdem sahibi bir
yüreğin
çaresiz çırpınışısın
öylesine bir duygunun
abartılmış başrol
oyuncusu!
eğer ben şairsem
ve sen de
gereğinden fazla beyaz isen
sarıl bana
ve
daha önce bana veremedikleri
o sonsuz huzurun
kırıntılarını
fısılda kulağıma...
eğer ben şairsem
bu kırıntılar kadar
saf ve
suçsuz olabilirim...
ve sen beni anlarsan
ki anladığın için buradasın
daha ne isteyebilirim ki...

15-
bir deja vu ayağına yatmış bilinçli bir hareket

16...

17...

18...

.

.

.


gerisi , şairin zihninde protein yapılar olarak saklı... kapısının kilidi ise sonsuzlukta asılıdır...


13 Temmuz 2003

Hiç yorum yok:

renk

bir renk düşün içinde olmadığın sokaklarında yürümediğin söyle bana, bulabilir misin? aldığın nefesin sebebi olur mu? gözündeki bakışta...