2 Şubat 2009 Pazartesi

Vanilya Kokusu

"Hope there's someone
Who'll take care of me
When I die, will I go"

Bu şarkıyı ne zaman dinlesem vanilya kokusu geliyor burnuma. İşin gerçeği şarkı iç parçalayıcı... Ölümle yaşam arasında kalmak üzerine ve öldükten sonra gömülüp bi başına bırakılma korkusu... Vanilya kokusu ne alaka?

Vanilya kokusu dediğinde pasta gelir akla; un kurabiyesi mesela. Un kurabiyesi vanilya olmadan anlamsızdır. Dondurmada var evet. Ayrıca vanilyalı kahve... Öyle bir kokudur ki kendine aşık eder insanı. "Hope there's someone" şarkısı ile arasındaki bağlantıyı ben kuramadım. Kendime birçok soru sormam gerekli sanırsam. Hangi soruları sormam gerektiğini bilmiyorum ama. Bulmak da çok zor olacakmış gibi geliyor.

Vanilya kokusunun beni sardığı zamanlarla bu şarkıyı dinleme zamanlarım henüz matematiksel olarak ortaya koymadığım bir şekilde kesişiyor mu? Nasıl bir soru oldu bu şimdi anlamadım... Anladım ama kafam da karıştı.

Sen anlat bana... Böyle bir şarkıyı dinlerken niye vanilya kokusu duyar insan?

Hiç yorum yok:

renk

bir renk düşün içinde olmadığın sokaklarında yürümediğin söyle bana, bulabilir misin? aldığın nefesin sebebi olur mu? gözündeki bakışta...